Nylig fikk dere alle muligheten til å svare på vår ferske kundeundersøkelse, og nå er svarene her. Over 700 svar har gitt oss verdifull innsikt i hva våre kunder tenker om Rissa Kraftlag og hvilke ønsker dere har for fremtiden til selskapet.
Undersøkelsen var omfattende med flere titalls spørsmål både fra Rissa Kraftlags tjenester, omdømme, kvalitet, rolle og fremtid. Både hva vi gjør bra og hva vi kan gjøre bedre på alle områder. Med over 700 respondenter og en imponerende høy svarprosent på 21%, er vi takknemlig for det sterke engasjementet. Vi ønsker rett og slett å takke alle sammen, sier Marianne Husby, markedsansvarlig i Rissa Kraftlag.
Det er Posisjon AS som sammen med Rissa Kraftlag står bak den store undersøkelsen som gjør at selskapet i dag er i stand til å kartlegge tilbakemeldingene og faktisk gjøre noe med det i fremtiden.
I all hovedsak viste undersøkelsen at kraftlagets medlemmer og kunder opplever selskapet som meget bra. Rissa Kraftlag oppnådde en kundetilfredshet på 82 av 100 poeng – noe som er svært høyt sett i forhold til sammenlignbare aktører.
Vi hadde håpet på gode resultater, og var veldig spente. Vi ble selvfølgelig veldig glad, og stolte over arbeidsplassen vår da tallene ble kjent for oss, og ansatte får en ny giv og boost til å fortsette det gode arbeidet når kundene er fornøyde. Samtidig er det veldig viktig for oss å se hva kundene eventuelt ikke er så fornøyd med, så får vi muligheten til å rette opp i det. Det var også gledelig å se at tilfredsheten over våre tjenester ligger stabilt høy på tvers av alle områder med over 80 i score, til tross for et marked som har vært preget av ustabilitet, spesielt innen strøm-markedet.
Fra tilbakemeldingene i undersøkelsen ser vi at det er noen områder vi trenger å fokusere mer på. Blant annet har vi gjort et valg om å ta over all kundeservicen fra Telia til Rissa Kraftlag. Slik at alt av kundehenvendelser på Fiber blir behandlet hos oss. Vi har sett av tilbakemeldingene at kundene våre er opptatt av ventetid, og det ønsker vi å forbedre ved å ta over alt av henvendelser på internett og TV selv.
Ny app fra strømkundene har også vært etterspurt, vi har vel blitt beskyldt for å ha vært litt sene og gammeldagse med vår tidligere app, men i løpet av Juni vil vår nye App være tilgjengelig. Dette kommer vi til å informere om i flere nyhetsbrev fremover, sier Marianne.
Mer informasjon var også etterspurt i undersøkelsen, og det gleder vi oss til å kunne gi. Det er jo alltid en balanse om å ikke være for «masete» med antall nyhetsbrev. Men når kundene sier de ønsker flere så har vi mye vi ønsker å fortelle om.
Marianne setter pris på hver tilbakemelding og ser dette som en mulighet til å vokse og bli enda bedre. Vi tar med oss all innsikten fra denne undersøkelsen når vi nå skal stake ut en ny kurs og utvikle en sunn drift av selskapet som er myntet på fremtiden. For at vi skal overleve i fremtiden og fremdeles være en pådriver og motivator i lokalsamfunnet må vi optimalisere driften slik at det kommer den kommende generasjonen til gode. Avslutter Husby.
