Telia må fra og med 1. mars 2025 fjerne TV 2s kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.
Som kunde har du allerede fått 50 ekstra TV-poeng som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester. Alternativt kan du velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement. (Dersom TV-abonnementet ditt inngår i en fellesavtale gjelder egen månedsrabatt som eventuelt vil avtales direkte med styret i din boligsammenslutning.)
Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.
Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/pakker.
Du finner oppdatert informasjon om TV-forhandlingene på Telia sine nettsider: https://www.telia.no/tv/tv-2-info/
Spørsmål og svar
Hva slags kompensasjon får jeg?
Som kunde har du allerede fått 50 ekstra TV-poeng som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester. Alternativt kan du velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement. Dette gjør du på Min Side (lenke til Min Side).
Hvordan kan jeg fortsatt se TV 2?
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/velkommen.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.
Når blir dere enige om en ny avtale?
Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.